Thursday 28 July 2011

Muhasabah Diri

asssalammualaikum............


              Tetiba tergerak hati "TOMEY" untuk menulis entri ini,ya.....dalam hidup kita memang selalu sangat dugaan datang menimpa-nimpa...DOWN..? PATAH SEMANGAT..? HILANG SEMANGAT..? HILANG KEYAKINAN DIRI..? tu sume kita rase time kita ditimpa masalah @ senang cite time susah..

"TOMEY" pun kadang rase macam tu,tp takkan kita nak biarkan mood down tu terus membelenggu kita? oh no! jangan biarkan beb!... nah! inilah kepentingan BER-MUHASABAH DIRI,kita selalu rase,hidup org tu,nasib org ni lebih baik,lebih bagus,lebih sempurna...kadang kita silap,org yang selalu ceria,gembira,hepi go lucky pun ade gak masalah..kadang tu masalah yg meniumpa dia lebih berat dari yang kita tanggung..


harus ingat,bila kita derita... ade lagi orang yang lebih menderita dari kita,kalau kita rase susahnya hidup kita..ade lg orang yang lebih susah dari kita.selalu pikir "POSITIF" beb..jangan jadikan masalah tu 1 masalah..tenang2,selesaikan dengan jiwa yang tenang barulah minda kita pun tak terbeban..

               
Sesungguhnya peralihan dari kekeliruan kpd kebenaran memerlukan perjuangan yg pnjg. Jgn putus asa t'hdp dirimu krn peralihan itu lambat jalannya dan banyaknya hambatan" yg kamu jumpai yg dpt memadamkan cita". Berupayalah unk menanggulanginya & jgn biarkan ia mengalahkanmu. Tetaplah Optimis & semangat...

 

No comments:

Post a Comment