Wednesday 30 November 2011

6 cara MEKARKAN CINTA jarak jauh




    ELAK CEMBURU BUTA

    Dalam situasi berjauhan , kepercayaan adalah elemen paling penting . pastikan hubungan bersikap terbuka dan tiada perkara diselindungkan . cipta beberapa peraturan asas yang dipersetujui oleh kedua - dua belah pihak . agar hubungan tidak menjadi dingin , nyatakan kekerapan untuk saling berhubung . selain itu , dapatkan cuti lebih awal untuk menyambut hari - hari istimewa bersama.


  BELAJAR MENERIMA HAKIKAT

   Tiada pasangan yang mahu hidup berasingan namun jika sudah takdirnya , terimalah dengan hati yang terbuka . jangan tertekan bahkan cuba mengeratkan hubungan dengan apa cara sekalipun . usah berfikiran negatif dengan menganggap situasi sebegini hanya menjadi batu penghadang . sebaliknya anggaplah ia dapat membantu memantapkan hubungan memandangkan anda dapat merasai betapa pentingnya dia dalam hidup anda.


  APLIKASIKAN TEKNOLOGI TERKINI

   Terdapat pelbagai teknologi baru yang dapat menghubungkan pasangan yang berjauhan . ia bukan sahaja mudah malah tidak perlu mengeluarkan kos.  jika berkelapangan , hantarkan email kepada si dia . selain mudah ia juga boleh disimpan dan dibaca semula apabila rindu mula menguasai diri . hantarkan juga gambar terbaru kepada pasangan agar ingatannya terhadap wajah cantik atau kacak anda tidak pudar begitu sahaja.

                 

                            


     BERCERITA & BERKONGSI MASALAH

   Sikap suka menyembunyikan sesuatu hanya akan mendatangkan bala . cara sebaik - baiknya ialah berkongsi masalah . dalam masa yang sama tanyakan pendapatnya . usah memendam rasa kerana pasangan pasti akan menghidunya . lebih baik berterus - terang sebelum pasangan berasa curiga dan merasa ada sesuatu yang tidak kena dengan perhubungan anda.

     
       TOLAK ISU REMEH - TEMEH

   Sudahlah tinggal berjauhan , bergaduh pula . situasi ini boleh menjadi parah jika tidak diambil kira . memandangkan anda sukar untuk bersua , elakkan dari bertekak tentang perkara remeh temeh . kebayakannya akan naik angin jika pasangan tidak menelefon pada waktu yang dijanjikan . usah ikutkan hati mungkin si dia sedang sibuk dan perlu menyelesaikan beberapa perkara terlebih dahulu . anda seharusnya tenang dan bertanya dengan nada yang lembut.


         RANCANG KEJUTAN

   Dalam mencintai seseorang , anda perlu berfikiran kreatif agar cintanya terhadap diri anda semakin mendalam. untuk itu , apa kata anda merancang sesuatu kejutan romantis untuk si dia . kejutan tidak bermaksud anda perlu mengeluarkan kos .sebaliknya kejutan ringkas itu sudah bermakna. jika perlu , minta pertolongan ahli keluarga atau teman rapat bagi memastikan ia benar - benar 1 kejutan .

                    

1 comment: