Monday 21 November 2011

SYHHH !!!!!! 10 Top SECRET LELAKI



    Bukan mudah untuk mrembongkar rahsia lelaki , 1000 kali tanya pun belum tentu mereka mahu bercerita . tapi sama ada sedar atau tidak gerak - geri golongan ini  , kita boleh lihat apa yang tersirat dalam diri mereka . mungkin dengan cara ini wanita dapat memahami lelaki.

          

1 . Jika seorang lelaki meminati wanita , wanita itu tidak semestinya perlu cantik . cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi , itulah sebenarnya yang lelai cari dalam diri seorang wanita.


2 . Lelaki mudah menyukai wanita yang banyak persamaan dengan mereka dari segi pemikiran  , minat dan sebagainya . ia akan memudahan komunikasi dan tidak berlaku perselisihan pendapat.

3 . Lelaki sebenarnya tidak mengetahui apa yang dirasakan oleh seorang wanita . sebab itu  , kadang - kadang mereka kelihatan endah tak endah sahaja.

4 . Majoriti lelaki akan resah bila berhadapan dengan situasi mengajak wanita keluar buat kali pertama . kononya malu dan takut wanita itu menolak . tapi sebenarnya hati berasa tak tentu arah.

5 . bila lelaki cakap "ermmm....." tengoklah dulu . itu bermaksud jawapannya tidak atau kurang setuju . jadi wanita , kalau sudah dengar `bunyi` seperti itu faham - fahamlah .  jangan terlalu mengharap lelaki bersetuju ya.

6 . biasanya lelaki tertekan atau kurang selesa dengan wanita , datang daripada sekolah budak - budak lelaki tetapi bukan semuanya . bahkan kalau sudah biasa bergaul , mereka juga berbakat bergelar playboy

7 . biarpun seberapa hebat lelaki itu mempunyai kawan - kawan wanita yang ramai serta cantik - cantik belaka . dia tetap mempunyai seorang sahaja teman istimewa dan semestinya antara ramai - ramai kawannya itu hanya ada seorang saja yang betul - betul mencuri hatinya.

8 . bila hubungan putus ditengah jalan , lelaki tidak akan menunjukkan kesedihannya dihadapan orang lain . mereka perlu nampak macho sepanjang masa . kalau sedih - sedih bimbang akan dikutuk oleh teman - teman .

9 . jika meminati seseorang lelaki  , ada kalanya wanita harus memberikan `hint` , mana tahu lelaki itu pun menaruh minat kepadanya . kadang - kadang lelaki tidak perasan wanita sukanya sampailah ada orang memberitahunya.

10 . kebanyakan lelaki cukup lemah dengan air mata wanita . mereka akan lebih tewas jika air mata itu mengalir dari seorang wanita yang mereka kasihi . sebab itulah air mata dikatakan senjata wanita


**** opsss , rahsia lelaki sudah terbongkar
          

2 comments: