Friday 2 December 2011

6 KESALAHAN FESYEN PERLU DIELAKKAN





            
>> MEMAKAI STOKIN DENGAN SANDAL
     Padanan ini cukup tidak kena langsung lebih - lebih lagi dengan keadaan cuaca negara kita yang panas . jika anda kesejukan sekalipun , pakailah stoking bersama kasut kerana sandal direka untuk menampakkan kaki anda.

>> JANGAN SUAI PADAN PAKAIAN YANG PELIK - PELIK 
    Tak salah jika anda ingin suai padan pakaian anda tetapi hasilnya biarlah sedap mata memandang . jangan pula anda memakai tali leher dengan kemeja T berkolar , turtle neck dengan seluar pendek atau apa saja yang menampakkan anda mangsa fesyen . jangan kerana hendak berfesyen anda ditertawakan .

>> PAKAI UNTUK MENUNJUK - NUNJUK
    kadang - kadang less is more . elakkan menunjuk - nunjuk label atau jenama pakaian anda. sudannya nanti ada yang menggelarkan anda "papan iklan bergelak" pula.pilihlah gaya yang ringkas dan sederhana . itu lebih sophiscticated.

>> ELAKKAN MEMAKAI SUT PEJABAT TETAPI MENGENAKAN BEG SANDANG 
   Anda nmapak tampan dalam sut pejabat anda , tetapi mengapa perlu menyandang beg? itu sudah silap . sebagai lelaki berkarier , tidak salahnya anda berbelanja sedikit membeli beg pejabat . tentu penampilan anda lebih menawan , bukan?

>> BERGAYA TIDAK KENA TEMPAT
    sekiranya ingin menghadiri sesuatu majlis , tidak salah anda bertanyakan tema atau drees code untuk majlis tersebut . jangan hentam kromo ..nanti anda juga yang malu . jika ingin keluar makan malam dengan teman - teman cukup mengenakan kemeja T , jeans dan kasut yang sepadan . tidak perlu berlebih - lebihan.

>> PILIH BAJU IKUT SAIZ BADAN 
     Elak mengenakan baju yang besar dan menggelebeh atau yang sempit sehingga meleket dibadan . pilihlah saiz pakaian yang benar - benar sesuai dengan tubuh anda agar apa yang dipakai nampak elok dan menarik

              

No comments:

Post a Comment